• מוצרים ומכשור

    אחנו תמיד מציעים פיתרונות יעילים!

    קראו עוד
  • טיפול בכאב

    רופא שלנו ימליץ על שיטת הטיפול
    הטובה עבור מקרה שלכם ספציפי.

    קראו עוד
  • מרפאת פצעים ניידת

    הזמן הוא קריטי!
    אל תאבדו אותו בתור.

    קראו עוד
  • טיפול בהזעת יתר

    פיתרון סופי לבעיית הזעת יתר שיאפשר
    לכם להפסיק להזיע ולהתחיל לחיות!

    קראו עוד
  • טיפולים אסתטיים רפואיים

    נשמח להמליץ על צורת הטיפול
    וסוג החומר הטובים עבורכם!

    קראו עוד

ספסטיות שרירים ודרכי טיפול בה

כל מי שעבר שבץ מוחי צריך להילחם לשיפור ממצבו. חשוב כאן לא להרים ידיים ולא להיכנע. שיקום נכון, התמדה וכוח רצון תמיד יביאו לתוצאות מדהימות. אין השד נורא כל כך.

שבץ מוחי (ידוע גם בשם "אירוע מוחי") בעבר הלא כל כך רחוק היה נפוץ במיוחד בקרב מבוגרים מעל גיל 60. היום התמונה הולכת ומשתנה, שבץ מוחי יותר ויותר פוגע בצעירים. סיבה לכך היא בעיות קרישה ובעיות מטבוליות.

מה זה שבץ מוחי?

בזמן האירוע קריש דם או דימום פנימי משבשים או עוצרים לגמרי את אספקת הדם למוח. תאי מוח שאספקת הדם שלהם נפגע אפילו לפרק זמן קצר של 2 דקות ניזוקים או מתים.

השלכות של אירוע מסוג זה רבות ומגוונות כי תאי המוח אחראים על כמות עצומה של תפקידים מוטוריים וקוגניטיביים. לא מעט מקרים מסתיימים בליקויי ראיה, ליקויי תקשורת, שיבושים בבליעה ולעיסה, חוסר שליטה בסורגים, קשיי ריכוז וזיכרון ואפילו שינוי התנהגותי.עם זאת המצב האופייני במיוחד הוא פגיע ביכולת התנועה שכוללת קשיי יציבה, והליכה. במקרים חמורים מדובר בשיתוק, נכות וספסטיות.

מה זה ספסטיות שרירים?

ספסטיות השרירים – כיווצים תכופים ובלתי רצוניים הגורמים לנוקשות. ספסטיות היא מצב בו שריר או כמה שרירים נמצאים בהתכווצות יתר (טונוס שרירים גבוה), והיא תוצאה של תהליך החלמת שרירים אלה מנזק למערכת העצבים.

הספסטיות אצל חולה שבץ עלולה להתבטא כתופעה של כאב שרירי ומפרקי, כקושי לבצע פעולות בסיסיות יום יומיות, כקושי להתנייד רגלית ולבצע מעברים ממיטה לכיסא, כסיבה לעמדה בלתי נוחה ומכאיבה של המפרקים וכסיבה להתקצרות שרירים (קונטרקטורות) ושפשוף עד כדי קרע בעור.

מה כולל השיקום?

כיוון שהשלכות של שבץ מוחי על חיים ותפקוד של מטופל תלויים בהיקף, חומרה וסוג הפגיעה, סיכוים לשיקום מוצלח שונים ממקרה למקרה. יש לציין כי תוצאות השיקום מושפעות גם כן מגיל המטופל, אישיותו וסביבתו, נוסף לכך קיימת השפעה ברורה של נכונות המטופל לשתף פעולה עם מטפלים.

בתי חולים רבים, מרפאות ציבוריות ופרטיות שונות ברחבי הארץ מציעים היום מגוון רחב של טיפול שיקומי. מומלץ לפנות לרופא נוירולוג שמתמחה בשיקום. רופא זה ילווה את המטופל לאורך כל הדרך ויבנה תוכנית טיפול שיקומית אישית בעבורו. תוכנית זאת תמקסם את סיכויי ומטופל ותסייע לו באופן אופטימאלי. שיקום מוצלח אפשרי רק במקרה ומטופל מקבל מענה ספציפי לבעיות איתן הוא מתמודד, חייבת להיות חשיפה מלאה לכל האפשרויות הטיפוליות מתוכן המטופל יבחר באלה המתאימות לו. מגוון המומחים ככולל מטפלים בתחום הנפשי, קלינאי תקשורת שמסייעים לשיקום הדיבור, פיזיותרפיסטים ומטפלים אחרים המסייעים בשיקום של יכולות מוטוריות, רופאי תעסוקה שמסייעים למטופל להשתלב במעגל העבודה, מרפאים בעיסוק ועוד.

חוסר מודעות לטיפול בספסטיות

הבעיה העיקרית אצל אותם אנשים שעברו שבץ מוחי היא חוסר אמונה, תסכול וחוסר מודעות לכך כי קיימות אפשרויות רבות לטיפול.

לאחרונה נכנס טיפול יעיל במיוחד לספסטיות לאחר שבץ מוחי שבהרבה מקרים הולך להחליף טיפולי פיזיותרפיה, הידרותרפיה וטיפול תרופתי שלא מגלים יעילות. טיפול זה מבוסס על בוטוקס/דיספורט. מדובר בטיפול פשוט יחסית, יעיל במיוחד וחיוני לנפגעי שבץ מוחי אשר סובלים מספסטיות.

בוטוקס (בוטליניום טוקסין) – רעלן אשר מוזרק אל תוך השריר. תפקידו לשתק באופן זמני את שלוחותיו של הנוירון המצוי בעמוד השדרה ובכך לפתור את עניין הספסטיות בזרועות. טיפול מבוצע פעם ב-6 חודשים ומונע לגמרי את מצב הספסטיות בשרירים.

נכון להיום טיפול זה מאושר ונמצא בסל הבריאות. עם זאת בשלב זה טיפול בספסטיות ברגליים אינו נמצא בסל ועקב כך עלותו גבוהה יחסית. חשוב להבין כי תחום זה נמצא בשלבי פיתוח ודי מהר שימושים רבים של בוטוקס הודות ליעילותו הגבוהה במיוחד יכנסו למאגר השירותים המוצעים.

אנחנו ב – LifePatent מאחלים לכולם להיות בריאים!

24/12/2012

נכתב עלידי LifePatent